Garnpakke: Alettetopp (Alpakka Wool)

(2 omtaler)

Alettetoppen er basert på mønsteret til Alettes Sommertopp. Originalen strikkes i Lille Lerke, mens denne varianten strikkes i Alpakka Wool. Alle mål er like (bortsett fra garnforbruk), og samme oppskrift brukes til begge varianter. 

Toppen strikkes på rundpinne nedenfra og opp. Den har raglanfelling og rullehals.

Størrelser: 6 mnd/1 år – 2 år – 4 år – 6 år

Hel lengde: 28-33-36-40 cm (før hals)

Ermelengde: 7-7-8-8 cm

Overvidde: 53-58-62-67 cm

Strikkefasthet: 27 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten er riktig. Oppgitte mål på ferdig plagg forutsetter at strikkefastheten stemmer.

Anbefalte pinner:

  • Strømpepinner nr 3
  • Rundpinne 40 cm nr 2,5 og 3
  • Rundpinne 60 cm nr 3

Garn: Alpakka Wool fra Du Store Alpakka, 60 % neste alpakka, 40 % ren ny ull. 50 gr = 166 m.

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 1-1-1-2 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1 nøste
  • Mønsterfarge 2: 2 nøster

Fargekoder:

  • Bunnfarge: 527
  • Mønsterfarge 1: 508
  • Mønsterfarge 2: 528

Kategorier: , , Stikkord:
Omtaler (2)

2 omtaler for Garnpakke: Alettetopp (Alpakka Wool)

  1. Gunn Tove Paulsen

    Kjempefint og få kjøpe garnpakke her

  2. Ann Mari Nøstmo

    Herlig sommertopp med smart bruk av mint og rosa

    • #BYSTRIKK

      Tusen takk for hyggelige ord, Ann Mari 🙂 Håper at toppen faller i smak 🙂

Skriv en omtale