Garnpakke: Babysett (Jakke, sokker og teppe)

Inspirasjon til denne babyjakken fikk jeg når jeg fant en gammel babyjakke fra da sønnen min Stian var liten. Sammen med Oldemors Babyteppe og sokker, utgjør dette et kjempesøtt babysett. Alt er strikket i Alpakka Wool.

Garn: Alpakka Wool fra Du Store Alpakka, 60 % fineste alpakka, 40 % ren ny ull. 50 gr = 166 m.

Strikkefasthet: 27 m = 10 cm

  • Oldemors Babyjakke

Størrelse: 3/6 mnd – 6/9 mnd

Hel lengde: 27-31 cm

Ermlengde: 15-17 cm

Overvidde: Ca 47-52 cm, men pga struktur- mønsteret vil plagget trekke seg sammen til ca 45 og 50 cm.

Pinneforslag: Rundpinne nr 2,5 og 3

Fargekode: 501

Garnmengde: 2-3 nøster

  • Oldemors Babyteppe

Mål: Ca 100 x 90 cm

Pinneforslag: Stor rundpinne nr 3

Fargekode: 530

Garnmengde: 9 nøster

  • Oldemors Babysokker (2 par)

Størrelse: One Size (0-9 mnd)

Pinneforslag: Strømpepinner 3

Fargekoder: 501, 528

Garnmengde: 1 nøste pr par

Merk at alle oppgitte farger er forhåndsvalgt i denne garnpakken. Du kan bytte ut fargene etter dine ønsker under. 

Kategorier: , Stikkord: ,

Bli den første til å omtale “Garnpakke: Babysett (Jakke, sokker og teppe)”