Garn til Bystrikk-kyse (2 stk)

NB! Vi gjør oppmerksom på at mønsteret til Bystrikk-kyse kun er tilgjengelig i boka BYSTRIKK FOR ALLE. Boka er forhåndsvalgt i denne pakken og kan velges bort dersom du har boken fra før.

På denne begynner man midt bak på hodet, og strikker rundt på strømpepinner mens man øker ut til et passe stort kvadrat. Deretter deles arbeidet bak i nakken, og man fortsetter frem og tilbake, frem mot ansiktet. Hullrad til knytesnor lages samtidig i hver ende av arbeidet. Kysen avsluttes med en rillekant rundt ansiktet.

Størrelser: 0-3 mnd, 6 mnd, 9-12 mnd, 2 år

Strikkefasthet: 27 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten stemmer.

Pinneforslag:

  • Strømpepinner nr 3
  • Rundpinne 40 cm nr 3

Garn: Alpakka Wool fra Du Store Alpakka, 60 % fineste alpakka, 40 % ren ny ull. 50 g = ca 166 m

Fargekode: 528 (Lys mint)

Garnmengde: 1 nøste

NB! Fargene til hovedbildet er forhåndsvalgt under. Du kan skifte ut alle fargene om du ønsker. 

Bli den første til å omtale “Garn til Bystrikk-kyse (2 stk)”