Garnpakke: DG 401-03 Julian-Jakken

Oppskriften til JULIAN-jakken fra den nye kinofilmen “Brillebjørn på ferie” (2019) er nå lansert fra Dale Garn. Den originale jakken D2128 fra 1972 er brukt i filmen. Nå relanserer Dale Garn jakken i nye garntyper og oppskrifter. Denne versjonen strikkes i Alpakka Forte.

Størrelser: 2 (4) 6 (8) 10 (12) år

Hel lengde: Ca 37 (41) 44 (48) 52 (56) cm

Ermelengde: Ca 24 (27) 33 (36) 38 (40) cm

Overvidde: Ca 62 (65) 71 (74) 84 (87) cm

Strikkefasthet:

  • 25 m glattstrikk på p nr 3,5 = 10 cm
  • 28 omganger glattstrikk på p nr 3,5 = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å sikre at strikkefastheten blir riktig.

Pinneforslag: Stor og liten rundp og strømpep nr 3 og 3,5

Garn: Alpakka Forte fra Dale Garn, 80 % alpakka, 20 % nylon. 50 g = 133 m

Garnmengde:

  • Farge 1: 3 (4) 4 (5) 5 (6) nøster
  • Farge 2: 2 (2) 3 (3) 4 (4) nøster
  • Farge 3: 1 (2) 2 (2) 2 (2) nøster

Fargekoder:

  •  Farge 1: Latte beige melert 701
  • Farge 2: Vårgrønn melert 706
  • Farge 3: Skogsgrønn melert 727

Tilbehør: 7 (7) 7 (8) 8 (8) knapper (følger ikke med i pakken)

Design: Dale Garn

Fargen kombinasjonen til hovedbildet er forhåndsvalgt under. Du kan skifte ut fargene etter eget ønske. Velg størrelse for å få opp korrekt pris og muligheten til å endre farger.