Garnpakke: Mariegenser (dame)

Mariegenser er i samme serie som Ivargenser og Mariekjole som ble publisert i #BYSTRIKK FOR ALLE. Dette er en delikat damegenser med rundfelling strikket i Alpakka Wool fra Du Store Alpakka. 

Merk at Mariegenser opprinnelige ble strikket med 2 mønsterfarger, men etter vårt besøk på God Morgen Norge har vi nå lagt inn instrukser for å strikke genseren med 3 mønsterfarger slik som Ingunn sin genser på bildet. Du kan velge bort Mønsterfarge 3 lenger ned hvis du kun ønsker 2 mønsterfarger. 

TIPS:
Om du foretrekker en åpnere hals, kan du kutte ut noen omganger øverst på bærestykket. Prøv gjerne plagget for å vurdere hvor du vil avslutte. For at halskanten ikke skal bli for vid, bør du da felle inn noen masker på første omg av halskanten. For eksempel til et maskeantall som tilsvarer en eller to størrelser større enn du strikker.

Størrelser: S-M-L-XL-XXL

Hel lengde: 56-58-60-62-64 cm midt bak

Ermelengde: 47-47-47-48-48 cm

Overvidde: Ca 90-100-110-120-130 cm

Strikkefasthet: 27 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten stemmer. Oppgitte mål på det ferdige plaget forutsetter riktig strikkefasthet.

Pinneforslag: 

  • Strømpepinner nr 2,5 og 3
  • Rundpinne 60 eller 80 cm nr 2,5 og 3
  • Rundpinne 40 cm nr 2,5 og 3

Garn: Alpakka Wool fra Du Store Alpakka, 60 % alpakka, 40 % ren ny ull. 50 g = 166 m

Fargekoder:

  • Bunnfarge: 542 (Kobber)
  • Mønsterfarge 1: 533 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 528 (Mint)
  • Mønsterfarge 3 (Valgfri): 538 (Sennep)

For flere fargekoder – se lenger ned. 

Garnmengde: 

  • BF: 6-6-7-7-8 nøster
  • MF1: 2-2-2-2-3 nøster
  • MF2: 1 nøste
  • MF3: 1 nøste (valgfri)

NB! Fargene til hovedbildet er forhåndsvalgt under. Du kan skifte ut alle fargene om du ønsker. Velg størrelse for å få opp korrekt pris, samt muligheten til å bytte ut fargene. 

DIBS - Payments made easy
Kategorier: , Stikkord: ,
Beskrivelse

Beskrivelse

Fargekoder sennep i bunn:

  • Bunnfarge: 538 (Sennep)
  • Mønsterfarge 1: 501 (Natur)
  • Mønsterfarge 2: 542 (Kobber)

Fargekoder mandarin i bunn:

  • Bunnfarge: 535 (Mandarin)
  • Mønsterfarge 1: 501 (Natur)
  • Mønsterfarge 2: 505 (Lys Beigemelert)

Fargekoder Lindegrønn i bunn:

  • Bunnfarge: 518 (Lindegrønn)
  • Mønsterfarge 1: 501 (Natur)
  • Mønsterfarge 2: 537 (Jeansblå)