Garnpakke – Canarijakke

Størrelser: XS/S – M/L

Hel lengde: 63-68 cm

Ermlengde: 47-49 cm

Overvidde: 97-107 cm

Strikkefasthet: 16,5 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten er riktig. Oppgitte mål på ferdig plagg forutsetter at strikkefastheten stemmer.

Anbefalte pinner:

Rundpinne 60 cm nr 5 og 5,5

Rundpinne 80 cm nr 5 og 5,5

Husk å gå ned i pinnestørrelse om du strikker løsere enn oppgitt strikkefasthet. Man må regne med at denne type strikk (riller) siger et par cm. Jo løsere plagget er strikket, jo mer siger det.

Garn: Strikk med en tråd av hver garntype.

Tynn Alpakka fra DSA 100 % alpakka. 50 g = 167m. Mosegrønn melert nr:185.

Garnmengde: 8-9 nøster

Air fra DSA,78 % suri-alpakka og 22 % nylon. 25 g = 235 m. Mosegrønn nr: DL 117.

Garnmengde: 6-7 nøster

Fargevalg:

Fargene til den grønne jakken er forhåndsvalgt under. Du kan skifte ut alle fargene om du ønsker.

Vår modell har på seg str XS/S og ermene er flerfarget nederst. Vær oppmerksom på at denne garnpakken er en «ensfarget» variant. Ønsker du flerfargede ermer nederst som på bildet, må dette bestilles i tillegg. Følgende farger er benyttet nederst på ermene (ca 0,5 nøste av hver):

Tynn Alpakka: Blåmelert nr 177 og Lys grå melert nr 114

Air: Natur nr DL 101

Alternativt fargevalg (som vesten): 

Tynn Alpakka: Blåmelert nr 177

Air: Azurgrønn nr 116

Når kjøpet av Canarijakke er fullført, vil du motta bekreftelse på e-post med en link der du kan laste ned oppskriften. Denne sendes ut automatisk etter at betalingen er håndtert, og noen ganger havner den i spamboksen, så husk å sjekke der også.

Kategorier: , Stikkord: ,

Bli den første til å omtale “Garnpakke – Canarijakke”