Garnpakke: Candygenser (3-stripet)

Her er den nye versjonen av vår populære Candygenser. Vi har altså tatt utgangspunkt i den opprinnelige oppskriften, men strikket genseren med 3 brede striper. Har du den opprinnelige oppskriften til Candygenser kan du bruke denne. 

Størrelser: S/M – L/XL

Hel lengde: Ca 58-62 cm

Ermelengde: Ca 47-49 cm

Overvidde: Ca 109-120 cm

Strikkefasthet: 14 m = 10 cm.

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten stemmer. Oppgitte mål på det ferdige plagget forutsetter riktig strikkefasthet.

Pinneforslag: 

  • Strømpepinner nr 6 og 8
  • Rundpinner nr 6 og 8

 Garn: PUS fra Du Store Alpakka. 70 % baby alpakka, 17 % akryl og 13 % polyamid. 50 gram = ca 100 meter

Fargekoder:

  • Farge 1: 4018 Rød
  • Farge 2: 4001 Natur
  • Farge 3: 4033 Safrangul

Garnmengde (samme for alle størrelser): 

  • Farge 1: 4 nøster
  • Farge 2: 3 nøster
  • Farge 3: 3 nøster

Fargekombinasjonen på hovdbildet er forhåndsvalgt under. Fargene kan tilpasses etter eget ønske. 

Bli den første til å omtale “Garnpakke: Candygenser (3-stripet)”