Garn til Janneckegenser

Rangert 4.00 av 5 basert på 3 kundeomtaler
(3 kundeomtaler)

Vi gjør oppmerksom på at denne «garnpakken» selges uten mønster. Mønsteret til Janneckegenser er kun tilgjengelig i den nye #BYSTRIKK-boken. Boken er forhåndsvalgt i denne pakken, men kan velges bort dersom du har den fra før. 

Denne dama har du kanskje sett på TV. Hun er en av de flotteste og tøffeste damene jeg vet om. Hun har lenge vært glad i Knitting Inna-genserne, og til slutt fant vi ut at vi måtte designe en genser sammen, slik at hun fikk drømmegenseren sin. Modellen er lang i både ermer og bol for et «baggy» uttrykk, men dette kan selvfølgelig justeres etter eget ønske. Alle delene strikkes frem og tilbake.

Størrelse: S/M – L/XL

Hel lengde: 62-67 cm

Ermlengde: 53-55 cm eller ønsket lengde

Overvidde: Ca 106-116 cm

Strikkefasthet: 12 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten er riktig. Oppgitte mål på ferdig plagg forutsetter at strikkefastheten stemmer.

Pinneforslag:

  • Rundpinne 60 eller 80 cm nr 7 og 9
  • Rundpinne 40 cm nr 7

Garn: Strikk med en tråd av hver garntype:

  • Tynn Alpakka fra Du store Alpakka, 100 % fineste Alpakka. 50 g = ca 167 m.
  • Pus fra Du store Alpakka, 70% baby alpakka, 17 % acryl, 13 % polyamid. 50 g = 100 m.

Garnmengde:

  • Pus: 9-11 nøster
  • Tynn Alpakka: 5-6 nøster

Fargekoder Rød Genser:

  • Pus: 4018
  • Tynn alpakka: 199

Merk har vi har laget en liten presisering til dette designet for å unngå misforståelser i tegnforklaringen til diagrammet. Les presiseringen her (link).

Tips – klikk på bildene for å få opp øvrige fargekoder. 

Kategorier: , Stikkord:
Omtaler (3)

3 omtaler for Garn til Janneckegenser

  1. Rangert 5 av 5

    Britt Solveig Sjømæling

    👍😍

  2. Rangert 4 av 5

    Britt Solveig Sjømæling

    Veldig greit!

  3. Rangert 3 av 5

    M-D

    Jeg får ikke til den lille fletten (de som er på hver side av den store). Skjønner ikke oppskriften der….. Kan noen forklare? Det står «kastet gjøres på neste omgang»…..

    • #BYSTRIKK

      Noen av dere har gitt oss tilbakemeldinger om at diagrammet er vanskelig å forstå.

      Det betyr at tegnforklaringene til diagrammet ikke er presise nok. Ingenting av det som står der er feil, men vi skjønner nå at det kan misforstås. Derfor har vi forbedret tegnforklaringen, og håper at ingen skal behøve å stå fast heretter.

      Vi har skrevet dette i et eget blogginnlegg (vedlagt), samt oppdatert siden vi har opprettet for presiseringer og korrigeringer fra begge bøkene.
      Vi beklager så masse masse for at noen har misforstått tegnforklaringen – vi streber jo etter å gjøre alt vi lager enkelt forklart. 🙏🏼💜

      Blogginnlegg: https://knitting-inna.com/nb/presisering-janneckegenser/

Skriv en omtale