BYSTRIKK

Garnpakke: Arthurgenser til hund

Da vår Einar, Einar The Frenchie, skulle bli storebror, måtte farmor selvsagt strikke “hentegenser” til lille Arthur. Arthur het også pappaen min. Og som mamma alltid sier; du skal ikke sette igjen et hjerte, så da måtte så klart minsten også få sin egen genser. Dette var samtidig med at Gudrunmønsteret ble til, og hva var vel mer naturlig enn å designe en genser til vår lille sjarmør basert på Gudrungenseren.

Vær oppmerksom på at garnet som genseren på bildet er strikket i har gått ut av produksjon. Vi har erstattet garnet med Big Sterk fra DSA som har omtrent samme strikkefasthet som Chunky Alpaca, men vi har gått ned en halv pinnestørrelse i forhold til oppskriften. 

Størrelse:

  • XS:Chihuahua
  • S: Kinesisk nakenhund, Shih-Tzu, Bischon Frisè
  • M: Fransk bulldog og andre mellomstore hunder

Hel lengde: 31-36-44 cm

Rygglengde: Ca. 24-31-38 cm

Strikkefasthet: Ca 18-19 m pr 10 cm

Pinneforslag til Big Sterk:

  • Liten rundpinne nr 4 og 5.
  • Strømpepinner nr 4.

Garn: Big Sterk, DSA – 40 % fineste alpakka, 40 % merinoull og 20 % nylon. 50 gram = ca 80 meter

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 2-3-4 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1-1-1 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1-1-1 nøster