Garnpakke – Gudrungenser m/lue

Gudrungenser:

Genseren strikkes på rundpinne nedenfra og opp og har rundfelling.

Hel lengde: 35-40-45-49-52 cm (målt fra siste felling før halsen strikkes)
Ermlengde: 23-27-31-34-36 cm
Overvidde: 52-61-66-70-75 cm

Anbefalte pinner:

  • Strømpepinner nr 2,5 og 3
  • Rundpinne nr 2,5 og 3
  • Liten rundpinne nr 3

Strikkefasthet: 27 m på 10 cm.

Garn: AlpakkaWool fra Du Store Alpakka, 60 % fineste alpakka, 40 % ren ny ull. 50 m = 166 m.

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 3-3-4-4-5 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1 nøste
  • Mønsterfarge 2: 1 nøste

Gudrunlue:

Anbefalte pinner: Liten rundpinne 3 mm.

Strikkefasthet: 27 m på 10 cm.

Garn: AlpakkaWool fra Du Store Alpakka, 60 % fineste alpakka, 40 % ren ny ull. 50 m = 166 m.

Garnmengde: 

  • Bunnfarge: 1-1-1-2-2 nøster
  • Mønsterfarge 1 + 2: Rester

NB! Vi minner om at selve mønsteret er digitalt, og må lastes ned som pdf.  Når kjøpet av Gudrungenser og lue er fullført, vil du motta bekreftelse på e-post med en link der du kan laste ned oppskriften. Denne sendes ut automatisk etter at betalingen er håndtert, og noen ganger havner den i spamboksen, så husk å sjekke der også.

Tips: Klikk på bildene for å få opp fargenummer.  Merk at bildene kan vise en annen størrelse (evt kjole), men har riktig fargekombinasjon.

Size

,