Garnpakke: Gudrunkjole og lue

Kjolen strikkes på rundpinne nedenfra og opp og har rundfelling.

Størrelser: 1-2 år, 3-4 år, 5-6 år, 7-8 år, 9-10 år.

Hel lengde: 42-47-55-61-67 cm (målt midt foran uten hals) 

Ermlengde: 23-26-29-33-35 cm

Overvidde: ca 27-29-31-33-36 cm

Anbefalte pinner:

  • Strømpepinner nr 2,5 og 3
  • Rundpinne 80 + 60 cm, nr 2,5 og 3
  • Liten rundpinne 40 cm nr 3

Strikkefasthet: 27 m på 10 cm.

Garn: Alpakka Wool fra Du Store Alpakka, 60 % fineste alpakka, 40 % ren ny ull. 50 m = 166 m.

Garnmengde kjole:

  • Bunnfarge: 4-4-5-6-6 nøster 
  • Mønsterfarge 1: 1 nøste
  • Mønsterfarge 2: 1 nøste

Garnmengde lue:

  • Bunnfarge: 1 nøste (alle str)
  • Mønsterfarge 1 +2: Rester

NB! Vi minner om at selve mønsteret er digitalt, og må lastes ned som pdf.  Når kjøpet av Gudrunkjole og lue er fullført, vil du motta bekreftelse på e-post med en link der du kan laste ned oppskriften. Denne sendes ut automatisk etter at betalingen er håndtert, og noen ganger havner den i spamboksen, så husk å sjekke der også.

Tips: Klikk på bildene for å se fargekoder. Merk at bildene kan vise en annen størrelse (evt kjole), men har riktig fargekombinasjon.

Size

,