Garnpakke: MiniOskar (6 mnd – 6 år)

MiniOskar strikkes på rundpinne nedenfra og opp og har raglanfelling.

Ettersom Pure Eco Wool går ut av produksjon har vi nå erstattet garnet med Alpakka Forte Classic fra Dale Garn. Samme oppskrift kan brukes, men som alltid oppfordrer vi til å strikke prøvelapp for å være sikker på at strikkefasthet overholdes. Vi har også økt garnforbruket noe, da Alpakka Forte Classic har kortere løpelengde.

Størrelser: 6-12 mnd, 2 år, 4 år, 6 år

Hel lengde: Ca 35-40-43-46 cm

Ermelengde: 22-25-28-32 cm

Overvidde: 57-61-65-69 cm

Strikkefasthet: 21 m = 10 cm.

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp slik strikkefastheten blir riktig. Oppgitte mål på det ferdige plagget forutsetter rett strikkefasthet.

Anbefalte pinner:

  • Rundpinne, 60 cm, nr 3,5 og 4
  • Liten rundpinne nr 3,5 og 4
  • Strømpepinner nr 3,5 og 4

Garn: Pure Eco Wool fra Dale garn. 70 % økologisk ull, 30 % alpakka. 50 g = 112 m.

Fargekoder på hovedbildet:

  • Bunnfarge: Denim Melert (513)
  • Mønsterfarge 1: Hvit (505)
  • Mønsterfarge 2: Lys Grå melert (504)
  • Mønsterfarge 3: Oliven Melert (511)

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 4-5-5-6 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1 nøste
  • Mønsterfarge 2: 1 nøste
  • Mønsterfarge 3: 1 nøste

Velg størrelse og ønskede farger for å få opp korrekt pris.