Garnpakke: Gudruns Sommertopp

Med denne garnpakken får du mønster til Gudruns Dukketopp på kjøpet.

Størrelser: 1-2 år, 3-4 år, 5-6 år, 7-8 år, 9-10 år

Hel lengde: 33-38-42-47-50 cm

Ermlengde: 3-4-4-4-5 cm

Overvidde: Ca 56-61-65-70-74 cm

Strikkefasthet: Ca 27 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp slik at strikkefastheten blir riktig.

Anbefalte pinner:

  • Strømpepinner nr 2,5 og 3
  • Rundpinne 60 cm,nr 2,5 og 3
  • Liten rundpinne 40 cm nr 3

Garn: Lille Lerke fra Dale Garn. 53% merinoull, 47 % egyptisk bomull. 50 g = 142 m.

Fargekode lys rosa topp (str 1-2 år):

  • Bunnfarge: 3811
  • Mønsterfarge 1: 8104
  • Mønsterfarge 2: 8113

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 3-3-4-5-5 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1-1-1-1-1 nøste
  • Mønsterfarge 2: 1-1-1-1-1 nøste

TIPS –  Fargene til den lys rosa toppen på hovedbildet er forhåndsvalgt under. Du kan endre alle fargene om du ønsker. Klikk på bildene av dukkene for å få opp kodene til en alternativ fargekombinasjon.

Hvis du har kjøpt mønsteret til Gudruns Sommertopp, vil du motta bekreftelse på e-post med en link der du kan laste ned oppskriften. Denne sendes ut automatisk etter at betalingen er håndtert, og noen ganger havner den i spamboksen, så husk å sjekke der også.