BYSTRIKK

Garnpakke: Einargenser til hund

Einar The Frenchie er mitt første barnebarn. En herlig fransk bulldog som fryser veldig mye når temperaturen faller ned til 0. Jeg måtte selvfølgelig designe en egen genser til han, og denne flettegenseren er både lettstrikket og tøff.

Vær oppmerksom på at garnet som genseren på bildet er strikket i har gått ut av produksjon. Vi har erstattet garnet med Big Sterk fra DSA som har omtrent samme strikkefasthet som Chunky Alpaca, men vi har gått ned en halv pinnestørrelse i forhold til oppskriften. 

Størrelse:

  • XS:Chihuahua
  • S: Kinesisk nakenhund, Shih-Tzu, Bischon Frisè
  • M: Fransk bulldog og andre mellomstore hunder

Hel lengde: 33-40-51 cm

Rygglengde: Ca. 25-31-38 cm

Strikkefasthet: Ca 18-19 masker pr 10 cm

Pinneforslag til Big Sterk:

  • Liten rundpinne nr 4 og 5.
  • Strømpepinner nr 4.

Garn: Big Sterk, DSA – 40 % fineste alpakka, 40 % merinoull og 20 % nylon. 50 gram = ca 80 meter

Garnmengde:

  • Toppfarge: 1-1-1,5 nøster
  • Bunnfarge: 2-2-3 nøster

Når kjøpet av Oppskrift: EINARGENSER TIL HUND er fullført, vil du motta bekreftelse på e-post med en link der du kan laste ned oppskriften. Denne sendes ut automatisk etter at betalingen er håndtert, og noen ganger havner den i spamboksen, så husk å sjekke der også.