Garnpakke: Oskarkofte (herre)

Nyhet! Vi har strikket opp Oskarkofte i Alpakka Forte Classic fra Dale Garn. 

Ettersom Pure Eco Wool går ut av produksjon har vi nå erstattet garnet med Alpakka Forte Classic. Samme oppskrift kan brukes, men som alltid oppfordrer vi til å strikke prøvelapp for å være sikker på at strikkefasthet overholdes. Vi har også økt garnforbruket noe, da Alpakka Forte Classic har kortere løpelengde.

Størrelser: S-M-L-XL-XXL

Hel lengde: Ca 67-69-71-72-73 cm

Ermelengde: 51-52-53-54-55 cm

Overvidde: Ca 99-106-114-122-129 cm

Strikkefasthet: 21 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp slik at strikkefastheten blir riktig.

Pinneforslag:

  • Rundpinne 80 cm nr 3,5 og 4
  • Rundpinne 40 cm nr 4
  • Strømpepinner nr 3,5 og 4

Garn: Alpakka Forte Classic fra Dale Garn. 80 % alpakka, 20 % nylon 50 g = 110 m

Fargekoder grønn kofte: 

  • Bunnfarge: 511 (Oliven melert)
  • Mønsterfarge 1: 505 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 513 (Denim melert)
  • Mønsterfarge 3: 510 (Rust melert)

For andre fargekoder – scroll ned til under «Kjøp-knappen». 

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 10-11-12-13-14 nøster
  • Mønsterfarge 1: 2-3-3-3-3 nøster
  • Mønsterfarge 2: 1 nøste
  • Mønsterfarge 3: 1 nøste

Fargen kombinasjonen til hovedbildet er forhåndsvalgt under. Du kan skifte ut fargene etter eget ønske. Velg størrelse for å få opp korrekt pris og muligheten til å endre farger. 

Fargekoder grå kofte:

  • Bunnfarge: 504 (Lys grå melert)
  • Mønsterfarge 1: 505 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 513 (Denim melert)
  • Mønsterfarge 3: 501 (Svart)