Oppskrift: Ingeborgkofte (1-11 år) (pdf)

kr70.00

Ingeborgserien til voksen ble lansert i Enda Mer #BYSTRIKK, og er oppkalt etter min kjære datter Ingeborg. I denne boken har vi laget kofte, genser og lue til barn. Disse er også strikket i Alpakka Wool og i flere av de nye Knitting Inna-fargene.

Størrelser: 1-3-5-7-9-11 år

Hel lengde: Ca 35-40-45-48-51-54 cm

Ermelengde: 22-26-30-34-38-42 cm

Overvidde: Ca 59-63-67-72-76-81 cm

Strikkefasthet: 27 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten stemmer.

Pinneforslag:

  • Strømpepinner nr 2,5 og 3
  • Rundpinner 60 cm nr 2,5 og 3

Garn: Alpakka Wool fra Du Store Alpakka, 60 % alpakka, 40 % ren ny ull. 50 g = 166 m

Fargekoder Sartrosa (3 år):

  • Bunnfarge: 508 (Sartrosa)
  • Mønsterfarge 1: 533 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 541 (Røsslyng)
  • Mønsterfarge 3: 530 (Gul)

For flere fargekoder – se nederst.

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 3-3-4-5-5-5 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1-2-2-2-2-2 nøster

Kategorier: , Stikkord: ,
Beskrivelse

Beskrivelse

Fargekoder Brent rust (1 år):

  • Bunnfarge: 532 (Brent rust)
  • Mønsterfarge 1: 533 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 519 (Safrangul)
  • Mønsterfarge 3: 528 (Lys mint)

Fargekoder Syrin (3 år):

  • Bunnfarge: 540 (Syrin)
  • Mønsterfarge 1: 533 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 528 (Lys mint)
  • Mønsterfarge 3: 538 (Sennep)

Fargekoder Mandarin (11 år):

  • Bunnfarge: 535 (Mandarin)
  • Mønsterfarge 1: 533 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 530 (Gul)
  • Mønsterfarge 3: 505 (Lys beige melert)

Fargekoder Sennep:

  • Bunnfarge: 538 (Sennep)
  • Mønsterfarge 1: 533 (Hvit)
  • Mønsterfarge 2: 528 (Lys mint)
  • Mønsterfarge 3: 540 (Syrin)