Oppskrift: Alettegenser i Faerytale (dame) (pdf)

kr70.00

Størrelser: S-M-L-XL-XXL

Hel lengde: Ca 58-60-62-64-66 cm (midt bak/foran)

Ermelengde: 47-47-48-49-49 cm (eller ønsket lengde)

Overvidde: Ca 94-100-106-110-116 cm

Strikkefasthet: 18 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten stemmer. Oppgitte mål på det ferdige plagget forutsetter riktig strikkefasthet.

Pinneforslag: 

  • Strømpepinner nr 4 og 4,5
  • Rundpinne 60 eller 80 cm nr 4 og 4,5
  • Rundpinne 40 cm nr 4 og 4,5

Garn: Faerytale fra Du Store Alpakka. 100 % fineste alpakka. 50 g = 175 m.

Fargekoder sort genser: 

  • Bunnfarge: 719 (Sort)
  • Mønsterfarge 1: 743 (Rust)
  • Mønsterfarge 2: 758 (Lys gråbrun)

Fargekoder safrangul genser: 

  • Bunnfarge: 782 (Safrangul)
  • Mønsterfarge 1: 701 (Natur
  • Mønsterfarge 2: )704 (Denim blå)

Garnmengde: 

  • Bunnfarge: 4-4-5-5-6 nøster
  • Mønsterfarge 1: 1-1-1-2-2 nøster

Bli den første til å omtale “Oppskrift: Alettegenser i Faerytale (dame) (pdf)”