Oppskrift: ByFin-genser (pdf)

kr80.00

Størrelser: S-M-L-XL-XXL-XXXL

Hel lengde: Ca 58-60-62-64-66-66 cm midt bak, inkl halskant og forhøyning i nakken

Ermelengde: Ca 46-47-48-49-50-50 cm

Overvidde: 93-99-106-113-120-127 cm

Strikkefasthet: 25 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å sikre at strikkefastheten blir riktig.

Pinneforslag:

  • Strømpepinner nr 3 og 3,5 (evt. rundpinner 25 eller 30 cm)
  • Rundpinne 40 og 80 cm nr 3 og 3,5

Garn: Alpakka Forte fra Dale garn, 80 % alpakka, 20 % nylon. 50 g = 133 m.

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 7-8-9-10-11-12 nøster
  • Mønsterfarge 1: 2-2-2-2-3-3 nøster
  • Mønsterfarge 2: 1 nøste
  • Mønsterfarge 3: 1 nøste

Fargekoder gråsvart genser: 

  • Bunnfarge: Gråsvart melert (710)
  • Mønsterfarge 1: Hvit (717)
  • Mønsterfarge 2: Lys Sjøgrønn melert (713)
  • Mønsterfarge 3: Terracotta melert (703)

For flere fargekoder – scroll ned til under «Kjøp»-knappen.

TIPS: Søk opp hashtag #samstrikkmedbystrikk på Instagram for å se alle de lekre plaggene fra Samstrikk med Bystrikk 2020.