Samstrikk med Bystrikk 2020 (deltakelse)

kr140.00

Dette er Samstrikk med Bystrikk UTEN garn. Hvis du ønsker å kjøpe Samstrikk-opplegget med garn (25 % rabatt på garnet) kan du klikke her. Les alle detaljene om Samstrikk med Bystrikk 2020 nederst. 

Størrelser: S-M-L-XL-XXL-XXXL

Overvidde genser: Ca 93-99-106-113-120-127 cm

Overvidde kofte: Ca 95-101-108-115-122-129 cm

Hel lengde: Ca 58-60-62-64-66-66 cm (midt bak)

Ermelengde: Ca 46-47-48-49-50-50 cm

Strikkefasthet: 25 m = 10 cm

Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å sikre at strikkefastheten blir riktig.

Pinneforslag:

  • Strømpepinner nr 3 og 3,5
  • Rundpinne 40 og 80 cm nr 3 og 3,5

Garn: Alpakka Forte fra Dale garn, 80 % alpakka, 20 % nylon. 50 g = 133 m.

Garnmengde:

  • Bunnfarge Genser: 7-8-9-10-11-12 nøster
  • Bunnfarge Kofte: 8-9-10-10-11-12 nøster
  • Mønsterfarge 1: 2-2-2-2-3-3 nøster (Begge plagg, alle størrelser)
  • Mønsterfarge 2: 1 nøste (Begge plagg, alle størrelser)
  • Mønsterfarge 3: 1 nøste (Begge plagg, alle størrelser)

Etter at du har betalt avgiften for å være med på Samstrikk med Bystrikk må du melde deg inn her: https://www.facebook.com/groups/samstrikkmedbystrikk

Når du ber om medlemskap, husk å skrive inn navn, e-post og ordrenummer slik informasjonen fremstår på kvitteringen fra nettbutikken. Da går det raskere for oss å finne deg i systemet og godkjenne medlemskapet.

NB – Når du har betalt vil du få en kvittering på e-post med en nedlastingslink – husk å laste ned dette dokumentet da du vil få mer informasjon om samstrikken der. 

Informasjon om Samstrikk med Bystrikk 2020

En Samstrikk, eller Knit Along på engelsk, er en mulighet til å strikke sammen med et helt «support-team» til disposisjon. Det hele går ut på at flere strikker det samme samtidig, og ofte får man utdelt mønsteret bit for bit, og man vet ikke hvordan resultatet blir før man er ferdig. En samstrikk foregår som oftest på sosiale medier, og går ut på at man deler bilder av strikkeprossesen, blir inspirert, hjelper hverandre, diskuterer oppskriften og gjør noe sammen – virtuelt.

I Samstrikk med Bystrikk vil hele samstrikken foregå i en lukket Facebook-gruppe. Man må altså ha en Facebook-konto for å være med, da alt av informasjon og mønster vil bli publisert i denne gruppen.

Det er første gangen Knitting Inna arrangerer dette – vi er kjempespente og vi gleder oss veldig!

HVA SKAL VI STRIKKE: I vår første samstrikk skal vi strikke en genser eller kofte (valgfritt) med rundt bærestykke. Begge strikkes ovenfra og ned og har 4 farger, derav 1 bunnfarge og 3 mønsterfarger. Alle fargene bør ha god kontrast til hverandre for at mønsteret skal tre godt frem.

Designet er forholdsvis enkelt å strikke, men du må beherske å strikke mønster med to farger samtidig.

NÅR: Samstrikken starter den 25. januar. Den første uken av samstrikken kommer det en ny liten del daglig. I uke 2 og 3 “roer vi litt ned” og det vil være litt lengre mellomrom frem til plagget er ferdig.

Siste del publiseres lørdag 15. februar. Dette betyr ikke at plagget er ferdig den helgen, da siste delen tar lang tid.

Man står helt fritt til å strikke så mye man har tid, lyst og anledning til, og om plagget ikke er ferdig før til sommeren (eller til neste sommer for den saks skyld), har dette ingen betydning for andre enn deg selv. Strikk i ditt eget tempo og ikke stress – dette skal bare være kjekt!

Her vil det dukke opp bilder av ferdige, fine gensere og kofter ut over hele våren og i lang tid fremover!

VALG AV STØRRELSE:  Når du skal velge størrelse, velger du ut fra ønsket overvidde på plagget. Lengde på ermer og bol kan reguleres etter hvert. Er du usikker, mål overvidden på et tilsvarende plagg du trives i, og velg den størrelsen som ligger nærmest.

GARNKVALITET: Vi bruker Alpakka Forte fra Dale garn, og syns det er et nydelig garn med god holdbarhet og lekre, melerte farger. Du kan selvfølgelig strikke i et annet garn om du vil, men om strikkefastheten ikke er den samme, må du selv stå for korrigeringer mht til maskeantall osv. Vi har dessverre ikke anledning til å hjelpe til med slike utregninger underveis.

TIPS: Ønsker du å strikke bol eller ermer lengre enn oppskriften beskriver? Da lønner det seg å kjøpe et ekstra nøste med bunnfarge for å sikre at du har nok garn med samme partinummer. Rester i dette garnet egner seg godt til småstrikk som sokker, lue og votter, og er ikke noe problem å få brukt opp.

PRIS: Kr 140,- Garn kommer i tillegg, du får 25 % rabatt på garnet hvis du ønsker å handle garnet i nettbutikken vår.