Oppskrift: Snøballsokker (pdf)

kr55.00

Inspirert av de populære Snøballvottene har vi laget disse festlige sokkene. Vi har imidlertid valgt å bruke garnet Sterk, et garn som er spesielt godt egnet til dette formålet. Snøballsokken har kort skaft, men det kan lett forlenges ved å enten strikke diagrammet 2 ganger, eller strikke vrangborden etter diagrammet lenger.

Størrelser: 2-4 år, 6-8 år, 10-12 år, dame

Strikkefasthet: 25 m = 10 cm. Husk at pinnestørrelse kun er veiledende. Det anbefales å strikke en prøvelapp for å kontrollere at strikkefastheten stemmer. Oppgitte mål på det ferdige plagget forutsetter riktig strikkefasthet.

Pinneforslag: Strømpepinner nr 3,5

Garn: Sterk, fra Du Store Alpakka, 40 % fineste alpakka, 40 % merinoull, 20 % nylon. 50 g = 137 m.

Fargekoder: 

  • Bunnfarger: 834 (turkis), 843 (gulgrønn), 836 (orange)
  • Mønsterfarger: 806 (natur) eller 845 (beige)

Garnmengde:

  • Bunnfarge: 1-1-2-2 nøster
  • Mønsterfarge 1: En liten rest

Når kjøpet av Snøballsokker er fullført, vil du motta bekreftelse på e-post med en link der du kan laste ned oppskriften. Denne sendes ut automatisk etter at betalingen er håndtert, og noen ganger havner den i spamboksen, så husk å sjekke der også.

Bli den første til å omtale “Oppskrift: Snøballsokker (pdf)”