Oppskrift: Oskarlue & votter (pdf)

kr70.00

Ny lue og votter til herre og ungdom, basert på mønsteret til Oskargenseren. Disse kan du selvsagt bruke sammen med den flotte genseren eller som kult tilbehør til andre antrekk. 

Strikkefastheten for disse vottene er høyere enn for lua som hører til, fordi vi ønsker at vottene skal være litt fastere.

Størrelser: Ungdom, voksen

Strikkefasthet lue: 22 m = 10 cm

Strikkefasthet votter: 24 m = 10 cm

Garn: Pure Eco Wool fra Dale garn. 70 % økologisk ull, 30 % alpakka. 50 g = 112 m.

Pinneforslag:

  • Rundpinne 40 cm nr 3,5 og 4 
  • Strømpepinner nr 4 (kan også være litt tykkere eller tynnere, brukes kun til å felle inn på toppen av lua)
  • Strømpepinner nr 3 og 3,5 (votter)

Fargekoder Lys denim: 

  • Bunnfarge: 1238 (Lys denim) 
  • Mønsterfarge 1: 1201 (Natur)
  • Mønsterfarge 2: 1216 (Dus sjøgrønn)
  • Mønsterfarge 3: 1232 (Oliven)

Fargekoder Oliven:

  • Bunnfarge: 1232 (Oliven)
  • Mønsterfarge 1: 1201 (Natur)
  • Mønsterfarge 2: 1216 (Dus sjøgrønn)
  • Mønsterfarge 3: 1238 (Lys denim)

Garnmengde: 

  • Bunnfarge lue: 1 nøste
  • Bunnfarge votter: 2 nøster
  • Mønsterfarge 1, 2 og 3: 1 nøste 
DIBS - Payments made easy
Kategorier: ,