Strikkereise

Bli med på strikketur til Gran Canaria!

Lengter du etter en rolig og avslappende ferie, fylt med sol og strikking? Da blir du med Knitting Inna på strikkeferie til Gran Canaria i januar 2020!

Ideén fikk vi sist vi var på Gran Canaria og besøkte mamma. Vi hadde live-sending på Facebook og noen foreslo at vi kunne arrangere en strikketur neste år. Vi loddet stemningen i samme live-sending og responsen var overveldende! Så fort vi kom hjem til Norge kontaktet vi Ving, og resten er historie!

Det viktigste på denne turen er å slappe av og strikke masse! Det blir ikke et fullpakket program fra morgen til kveld. Vi legger til rette for felles aktiviteter hver dag, og man bestemmer selv akkurat hvor mye eller lite man har lyst å være med. Det viktigste er å ha en hyggelig uke sammen. Avslapping, strikking, foredrag, inspirasjon, og kanskje man kan lære seg et og annet nytt også i løpet av ferien.

HOTELLET

Vi sjekker inn på Sunprime Atlantic View. Et fantastisk 4+ hotell for voksne (16 års aldersgrense). Glem lekende, energiske barn og barnevennlige buffeer – i Sunprime Restaurant serveres sofistikert mat akkompagnert av utvalgte drikkevarer.

På hotellet er det et stort, flott bassengområde med hele tre oppvarmede basseng, og det beste av alt – de er oppvarmet til 25 grader! 🙂 Vil du ha ekstra kort vei til en svalende dukkert kan du bestille en suite med direkte utgang til bassenget. Lengter du etter sand og saltvann kan du enkelt komme deg til stranden med hotellets strandbuss, som går flere ganger om dagen.

PÅ hotellet finner du også en egen spa-avdeling, treningsstudio og SATS-timer (for den som har tid ved siden av strikkingen).

MÅLTIDER

I prisen er det inkludert Sunprime Inclusive, som betyr frokostbuffet hver dag, samt middagsbuffet fem av syv dager. Da har man mulighet til å ta seg en tur ut av hotellet om ønskelig og oppleve Gran Canaria også på utsiden av hotell-veggene. 🙂 Hvis du vet at du kun har lyst å slappe av på hotellet er det mulig å betale et lite tillegg i prisen for å få alle måltider og all drikke inkludert, 24/7.

Vi arrangerer velkomstmiddag og avskjedsmiddag. Vi er tilstede under alle måltider ellers også (frokost og middag), og håper på sosiale og hyggelige stunder sammen med deg. Kanskje arrangerer vi en liten spontan «Strikk & drikk» ut på kvelden? 🙂

SAMSTRIKK

Vi kommer til lage et «Samstrikk»-mønster eksklusivt for denne turen. En såkalt Knit Along er en mulighet til å strikke sammen med et helt «support-team» til disposisjon. Knit Along er det engelske uttrykket for samstrikk, og som i forkortet versjon blir til KAL. Det hele går ut på at flere strikker det samme samtidig. En samstrikk foregår som oftest på sosiale medier, og går ut på at man deler bilder av strikkeprossesen, blir inspirert, hjelper hverandre, diskuterer oppskriften og gjør noe sammen – virtuelt. Her skal vi gjøre noe enda kjekkere – nemlig gjøre det LIVE, sammen. Vi møtes hver morgen til frokost, og etter vi har spist går vi gjennom neste steg i Samstrikk-prosjektet. Det er helt frivillig å være med på Samstrikken, har du andre prosjekter du heller vil strikke på så gjør du det 🙂 Mønster og opplegg er inkludert i prisen, garn får du kjøpt til 25 % rabatt i nettbutikken.

AKTIVITETER

Hver dag kommer vi til å arrangere en felles aktivitet. Programmet er ikke satt enda, men vi kan love en sosial ferie med inspirasjon, strikkeglede og god stemning. Det blir bl.a foredrag med Ingunn Myklebust / Knitting Inna. Vi kommer også til å holde vår populære farge-workshop. Vi deler ut masse delikate farger, også leker vi med farger og finner DIN perfekte fargekombo!

Vi håper også å få til en felles treningstime eller to, eller kanskje en yogatime for å hvile anspente skuldre etter timesvis med strikking.

Detaljert program kommer etterhvert. Programmet er også avhengig av hvor mange som melder seg på.

BESTILLINGSSFRIST

Gjennomføring av turen krever et minimum antall påmeldte personer.

Ved for få påmeldte avlyses turen, og fullt innbetalt beløp refunderes og avgjøres i begynnelsen av september 2019.

Depositum på kr 2 000,- per person betales innen 7 dager fra påmelding / mottatt reisebevis.

Resterende beløp betales ca 42 dager før avreise.

Bestilling gjøres via egen link under. Link til ekstern side.

DETALJERT INFORMASJON OM TUREN FINNER DU UNDER.

OM KNITTING INNA

Ingunn Myklebust har i løpet av kort tid blitt en av Norges mest populære strikkedesignere. Hun skiller seg ut med vakre mønstre og nydelige fargekombinasjoner – til glede for strikkere i både inn- og utland. Den første #BYSTRIKK-boka surfet på bestselgerlistene i 33 uker i 2017, og ble solgt til både Nederland og Belgia. De påfølgende bøkene ble også bestselgere, og nå kommer bok nr 4. Som alltid leverer Ingunn lekkert og stilrent design til hele familien (inkl hunden), som alle kan klare å strikke.

INFORMASJON OM TUREN

Når: 25. januar – 01. februar 2020

Hvor: Sunprime Atlantic View (Link til Ving.no)

Pris: Fra kr 11 495,- pr person.

Avreise: Fra Oslo

Flytider:

  • Utreise 25. januar fra Oslo Lufthavn kl. 07:00 med ankomst Gran Canaria kl. 11:40
  • Hjemreise 01. februar fra Gran Canaria kl.13:10 med ankomst Oslo Lufthavn kl. 19:35

 Flytidene kan bli endret. Forhold deg til tidene som står på billetten din.

 Inkludert i prisen: 

  • Flyreise t/r
  • Bagasje
  • Mat på flyet
  • Transport til og fra hotellet
  • Overnatting i delt 1-roms Classic Suite balkong mot Maspalomas i 7 netter
  • Sunprime inklusive uten lunsj (frokostbuffé hver dag og middagsbuffé fem av sju dager) – Mer info her. (Link til Ving.no)
  • Foredrag med Ingunn Myklebust
  • Farge-workshop – Kreativt kurs i fargesammensetning
  • Eksklusivt Samstrikk-prosjekt (Knit Along) – Mønster og opplegg er inkludert i prisen, garn får du kjøpt til 25 % rabatt i nettbutikken.
  • 50 % rabatt på de 3 første #BYSTRIKK-bøkene
  • 25 % rabatt på hele nettbutikken www.bystrikk.no i forkant av avreise

3 kommentarer om “Bli med på strikketur til Gran Canaria!

  1. Aud Holen sier:

    Eg har meldt meg på strikketiur til Gran Kanari, men eg har ikkje fått nokor tilbakemelding . Er eg ikkje registrert?

    1. Anne Bang sier:

      Jeg har bestilt tur hos Ving samme tidspunkt, men fra Molde. Og lurer på om det er mulig å bli med på programmet????????

      1. #BYSTRIKK sier:

        Heisann Anne. Man må være booket inn på denne turen for å kunne delta på programmet. Du kan jo ta kontakt med Ving og høre om der er kapasitet og om du kan «booke om» turen til strikketur. Mvh Stian