Samstrikk
Bystrikk, Samstrikk

Bli med på vinterens kjekkeste strikkeeventyr!

Vi synes at det er SÅ stas at så mange har meldt seg på Samstrikk med Bystrikk 2020 allerede! Dette skal virkelig bli et eventyr! Vi får mange spørsmål om hjelp til å sette sammen farger, så her har vi tatt bilde av et knippe fargekombinasjoner vi tror blir lekre! Bildene finner du lenger ned – først litt informasjon om samstrikken. 

En Samstrikk, eller Knit Along på engelsk, er en mulighet til å strikke sammen med et helt «support-team» til disposisjon. Det hele går ut på at flere strikker det samme samtidig, og ofte får man utdelt mønsteret bit for bit, og man vet ikke hvordan resultatet blir før man er ferdig. En samstrikk foregår som oftest på sosiale medier, og går ut på at man deler bilder av strikkeprossesen, blir inspirert, hjelper hverandre, diskuterer oppskriften og gjør noe sammen – virtuelt.

I Samstrikk med Bystrikk vil hele samstrikken foregå i en lukket Facebook-gruppe. Man må altså ha en Facebook-konto for å være med, da alt av informasjon og mønster vil bli publisert i denne gruppen.

Det er første gangen Knitting Inna arrangerer dette – vi er kjempespente og vi gleder oss veldig!

HVA SKAL VI STRIKKE: I vår første samstrikk skal vi strikke en genser eller kofte (valgfritt) med rundt bærestykke. Begge strikkes ovenfra og ned og har 4 farger, derav 1 bunnfarge og 3 mønsterfarger. Alle fargene bør ha god kontrast til hverandre for at mønsteret skal tre godt frem.

Designet er forholdsvis enkelt å strikke, men du må beherske å strikke mønster med to farger samtidig.

NÅR: Samstrikken starter den 25. januar. Den første uken av samstrikken kommer det en ny liten del daglig. I uke 2 og 3 “roer vi litt ned” og det vil være litt lengre mellomrom frem til plagget er ferdig.

Siste del publiseres lørdag 15. februar. Dette betyr ikke at plagget er ferdig den helgen, da siste delen tar lang tid.

Man står helt fritt til å strikke så mye man har tid, lyst og anledning til, og om plagget ikke er ferdig før til sommeren (eller til neste sommer for den saks skyld), har dette ingen betydning for andre enn deg selv. Strikk i ditt eget tempo og ikke stress – dette skal bare være kjekt!

Her vil det dukke opp bilder av ferdige, fine gensere og kofter ut over hele våren og i lang tid fremover!

GARNKVALITET: Vi bruker Alpakka Forte fra Dale garn, og syns det er et nydelig garn med god holdbarhet og lekre, melerte farger. Du kan selvfølgelig strikke i et annet garn om du vil, men om strikkefastheten ikke er den samme, må du selv stå for korrigeringer mht til maskeantall osv. Vi har dessverre ikke anledning til å hjelpe til med slike utregninger underveis.

PRIS: Kr 140,- Garn kommer i tillegg, du får 25 % rabatt på garnet hvis du ønsker å handle garnet i nettbutikken vår, www.bystrikk.no 

Under finner du fargekombinasjoner vi tror vi kommer til å bli lekre!! Vær obs på at bilde kommer først, etterfulgt av tekst med fargekoder. 

Samstrikk med Bystrikk

Bildet over er bildet mitt av første teststrikk, helt i den spede start 🌟 Det har vært en populær fargekombinasjon i nettbutikken – men farger er jo så gøy! Jeg utfordrer deg til å leke med farger og sette sammen din helt egne og unike fargekombo👌🏼 Fargene over er Lattebeige melert 701 i bunn og mønsterfargene er Curry gul melert 702, Varm Terracotta melert 703 og Lys Sjøgrønn melert 713.

samstrikk
Her tenker vi Brun melert 709 i bunn og mønsterfargene er Lattebeige melert 701, Curry gul melert 702 og Lys Sjøgrønn melert 713.

Denne komboen har vi sett teststrikket, og den er sååå lekkert! 🌟👌🏼 Dette er Varm Brun melert 709 i bunn og mønsterfargene er Natur 711, Curry gul melert 702 og Lys Sjøgrønn melert 713. Kanskje en av mine favoritter altså, litt retro kanskje 😍

Samstrikk

Her tenker vi Lys Denim melert 714 i bunn og mønsterfargene er Hvit 717, Lys Sjøgrønn melert 713 og Mandarin Melert 719.  Lekkert, ikke sant?

Samstrikk

Hva med denne da? Varm Terracotta melert 703 i bunn og mønsterfargene er Natur 711, Curry gul melert 702 og Vårgrønn Melert 706.

Samstrikk

Bytter vi ut en av fargene får plagget et helt nytt uttrykk. Samme farger som over utenom siste mønsterfarge. Varm Terracotta melert 703 i bunn og mønsterfargene er Natur 711, Curry gul melert 702 og Varm brun Melert 709.

Samstrikk

Lillatoner er alltid vakkert 😍 Rødlilla melert 705 i bunn og mønsterfargene er Natur 711, Curry gul melert 702 og Lavendel Melert 712.

Samstrikk

Dette blir IKKE lett!😍 Lys Denim melert 714 i bunn og mønsterfargene er Lys grå melert 716, Lys Sjøgrønn melert 713 og Curry gul melert 702.

Informasjon om størrelser, mål og pinner finner du ved å klikke på en av knappene under. Du kan velge om du kun vil kjøpe samstrikk-opplegget (uten garn), eller om du vil kjøpe Samstrikk MED garn (og få 25 % rabatt på garnet).

Relaterte innlegg

En kommentar om “Bli med på vinterens kjekkeste strikkeeventyr!

  1. Carina sier:

    Hei!
    Jeg sliter med å finne den fjerde fargen. Er det noen som har tips.

    Hovedfargen er petrol, mønsterfarge lys petrol og hvit. Hva passer sammen med disse? Brun 709 rust, rødlilla 705 eller grønn 706….eller en annen farge🙈?