Samstrikk med Bystrikk
Bystrikk

Samstrikk med Bystrikk

Endelig kan vi lette litt på sløret og vise hva vi har jobbet sååå masse med de siste månedene! Eller det vil si – vi kan ikke vise det frem. Du får ikke se det før du har strikket det selv! Bystrikk arrangerer nemlig for første gang en helt egen Samstrikk!

En Samstrikk, eller Knit Along på engelsk, er en mulighet til å strikke sammen med et helt «support-team» til disposisjon. Det hele går ut på at flere strikker det samme samtidig, og ofte får man utdelt mønsteret bit for bit, og man vet ikke hvordan resultatet blir før man er ferdig. En samstrikk foregår som oftest på sosiale medier, og går ut på at man deler bilder av strikkeprossesen, blir inspirert, hjelper hverandre, diskuterer oppskriften og gjør noe sammen – virtuelt.

I Samstrikk med Bystrikk vil hele samstrikken foregå i en lukket Facebook-gruppe. Man må altså ha en Facebook-konto for å være med, da alt av informasjon og mønster vil bli publisert i denne gruppen.

Det er første gangen Knitting Inna arrangerer dette – vi er kjempespente og vi gleder oss veldig!

HVA SKAL VI STRIKKE: I vår første samstrikk skal vi strikke en genser eller kofte (valgfritt) med rundt bærestykke. Begge strikkes ovenfra og ned og har 4 farger, derav 1 bunnfarge og 3 mønsterfarger. Alle fargene bør ha god kontrast til hverandre for at mønsteret skal tre godt frem.

Designet er forholdsvis enkelt å strikke, men du må beherske å strikke mønster med to farger samtidig.

NÅR: Samstrikken starter den 25. januar. Den første uken av samstrikken kommer det en ny liten del daglig. I uke 2 og 3 “roer vi litt ned” og det vil være litt lengre mellomrom frem til plagget er ferdig.

Siste del publiseres lørdag 15. februar. Dette betyr ikke at plagget er ferdig den helgen, da siste delen tar lang tid.

Man står helt fritt til å strikke så mye man har tid, lyst og anledning til, og om plagget ikke er ferdig før til sommeren (eller til neste sommer for den saks skyld), har dette ingen betydning for andre enn deg selv. Strikk i ditt eget tempo og ikke stress – dette skal bare være kjekt!

Her vil det dukke opp bilder av ferdige, fine gensere og kofter ut over hele våren og i lang tid fremover!

VALG AV STØRRELSE:  Når du skal velge størrelse, velger du ut fra ønsket overvidde på plagget. Lengde på ermer og bol kan reguleres etter hvert. Er du usikker, mål overvidden på et tilsvarende plagg du trives i, og velg den størrelsen som ligger nærmest.

GARNKVALITET: Vi bruker Alpakka Forte fra Dale garn, og syns det er et nydelig garn med god holdbarhet og lekre, melerte farger. Du kan selvfølgelig strikke i et annet garn om du vil, men om strikkefastheten ikke er den samme, må du selv stå for korrigeringer mht til maskeantall osv. Vi har dessverre ikke anledning til å hjelpe til med slike utregninger underveis.

PRIS: Kr 140,- Garn kommer i tillegg, du får 25 % rabatt på garnet hvis du ønsker å handle garnet i nettbutikken vår, www.bystrikk.no 

Alpakka Forte fra Dale Garn er en av våre favorittkvaliteter med 27 vakre og melerte farger.

Informasjon om størrelser, mål og pinner finner du ved å klikke på en av knappene under. Du kan velge om du kun vil kjøpe samstrikk-opplegget (uten garn), eller om du vil kjøpe Samstrikk MED garn (og få 25 % rabatt på garnet).

4 kommentarer om “Samstrikk med Bystrikk

  1. Reidun Gjelsvik sier:

    Kva overvidde er det snakk om i denne samstrikkinga ?

    1. #BYSTRIKK sier:

      Hei, hvis du leser hele blogginnlegget så ser du at der er en link nederst til selve produktet i nettbutikken, og der står også alle mål og størrelser beskrevet 🙂

  2. Inger kvamme sier:

    Har forsøkt å handle til en genser.men noe har skjedd, blir plutselig 3 ganger genseren når jeg skal betale,får ikke til å få 1 i nettbutikken

    1. #BYSTRIKK sier:

      Heisann Inger. Da kan du redusere antallet hvis du går til handlekurven, evt klikke X´en for å fjerne alle, og legge til garnpakken på nytt. Du kan også gå inn i nettbutikken via en annen nettleser eller nettenhet og bestille på nytt der. Du kan også kontakte oss via Facebook-chatten så kan du få hjelp der også. 🙂