Bystrikk, Samstrikk

Vinterens kjekkeste strikkeeventyr starter snart!

Vi synes at det er SÅ stas at så mange har meldt seg på Samstrikk med Bystrikk 2020 allerede! Dette skal virkelig bli et eventyr! Vi får mange spørsmål om hjelp til å sette sammen farger, så her har vi tatt bilde av et knippe fargekombinasjoner vi tror blir lekre! Bildene finner du lenger ned – først litt informasjon om samstrikken. 

En Samstrikk, eller Knit Along på engelsk, er en mulighet til å strikke sammen med et helt «support-team» til disposisjon. Det hele går ut på at flere strikker det samme samtidig, og ofte får man utdelt mønsteret bit for bit, og man vet ikke hvordan resultatet blir før man er ferdig. En samstrikk foregår som oftest på sosiale medier, og går ut på at man deler bilder av strikkeprossesen, blir inspirert, hjelper hverandre, diskuterer oppskriften og gjør noe sammen – virtuelt.

I Samstrikk med Bystrikk vil hele samstrikken foregå i en lukket Facebook-gruppe. Man må altså ha en Facebook-konto for å være med, da alt av informasjon og mønster vil bli publisert i denne gruppen.

Det er første gangen Knitting Inna arrangerer dette – vi er kjempespente og vi gleder oss veldig!

HVA SKAL VI STRIKKE: I vår første samstrikk skal vi strikke en genser eller kofte (valgfritt) med rundt bærestykke. Begge strikkes ovenfra og ned og har 4 farger, derav 1 bunnfarge og 3 mønsterfarger. Alle fargene bør ha god kontrast til hverandre for at mønsteret skal tre godt frem.

Designet er forholdsvis enkelt å strikke, men du må beherske å strikke mønster med to farger samtidig.

NÅR: Samstrikken starter den 25. januar. Den første uken av samstrikken kommer det en ny liten del daglig. I uke 2 og 3 “roer vi litt ned” og det vil være litt lengre mellomrom frem til plagget er ferdig.

Siste del publiseres lørdag 15. februar. Dette betyr ikke at plagget er ferdig den helgen, da siste delen tar lang tid.

Man står helt fritt til å strikke så mye man har tid, lyst og anledning til, og om plagget ikke er ferdig før til sommeren (eller til neste sommer for den saks skyld), har dette ingen betydning for andre enn deg selv. Strikk i ditt eget tempo og ikke stress – dette skal bare være kjekt!

Her vil det dukke opp bilder av ferdige, fine gensere og kofter ut over hele våren og i lang tid fremover!

GARNKVALITET: Vi bruker Alpakka Forte fra Dale garn, og syns det er et nydelig garn med god holdbarhet og lekre, melerte farger. Du kan selvfølgelig strikke i et annet garn om du vil, men om strikkefastheten ikke er den samme, må du selv stå for korrigeringer mht til maskeantall osv. Vi har dessverre ikke anledning til å hjelpe til med slike utregninger underveis.

PRIS: Kr 140,- Garn kommer i tillegg, du får 25 % rabatt på garnet hvis du ønsker å handle garnet i nettbutikken vår, www.bystrikk.no 

Under finner du fargekombinasjoner vi tror vi kommer til å bli lekre!! Vær obs på at bilde kommer først, etterfulgt av tekst med fargekoder. 

Samstrikk med Bystrikk

Bildet over er bildet mitt av første teststrikk, helt i den spede start 🌟 Det har vært en populær fargekombinasjon i nettbutikken – men farger er jo så gøy! Jeg utfordrer deg til å leke med farger og sette sammen din helt egne og unike fargekombo👌🏼 Fargene over er Lattebeige melert 701 i bunn og mønsterfargene er Curry gul melert 702, Varm Terracotta melert 703 og Lys Sjøgrønn melert 713.

Dette er Mørk Petrol 723 i bunn og mønsterfargene Hvit 717, Lys Sjøgrønn melert 713 og Varm Brun melert 709. Denne komboen tror jeg blir one of a kind 😍

Her tenker vi Varm brun melert 709 i bunn og mønsterfargene er Latte beige melert 701, Hvit 717 og Lys Sjøgrønn melert 713. Lekkert, ikke sant? 🤩

Hva med denne da? Gråsvart Melert 710 i bunn og Lys Grå melert 716, Lavendel 712 og Rødlilla melert 705. 🌟🌟

Denim melert 707 i bunn og mønsterfargene er Latte beige melert 701, Varm Brun melert 709 og Karminrød melert 724.

Varm Terracotta melert 703 i bunn og mønsterfargene er Hvit 717, Denim melert 707 og Lys Sjøgrønn Melert 713. 🤩

Dette blir IKKE lett!😍 Gråsvart melert 710 i bunn og mønsterfargene er Hvit 717, Vårgrønn melert 706 og Lys denim melert 714.

Informasjon om størrelser, mål og pinner finner du ved å klikke på en av knappene under. Du kan velge om du kun vil kjøpe samstrikk-opplegget (uten garn), eller om du vil kjøpe Samstrikk MED garn (og få 25 % rabatt på garnet).

Relaterte innlegg

En kommentar om “Vinterens kjekkeste strikkeeventyr starter snart!

  1. Anine sier:

    Vil det fungere med latte beige og hvit som mønsterfarger altså? Det er nok kontrast på de to sammen? Ser for meg det kunne vært fint sammen med mørk petrol og lys sjøgrønn.